Anders Bengtsson

Uppdrag, kommun och region:
Fullmäktige, Kommunstyrelsen,
2:a vice ordförande Vård och omsorgsnämnden, Njudung Energi,
Regionfullmäktige, Patientnämnden.

Uppdrag, partiet:
Styrelseledamot, valstrategigruppen.

Arbetar som jobbcoach där jag hjälper personer hitta sin väg framåt i arbetslivet. Oavsett om man vill ta sig in på arbetsmarknaden, ta sig tillbaka till arbete eller behöver byta karriär.

Vetlanda kommun behöver en moderatledd ledning! Framtiden kräver ett ständigt, helhjärtat och målmedvetet arbete för en fortsatt positiv utveckling. Frågor som kräver särskild uppmärksamhet och krafttag är kvalitetsfrågorna inom skolan samt trygghetsfrågorna. Vetlandaborna har rätt att känna sig trygga både till liv och egendom och att våra barn går i en bra skola.

Jag är beredd att i fyra år arbeta stenhårt för utveckling av vår kommun!

• Man ska inte behöva ha dubbla lås för att sova lugnt om natten! Rättsväsendet MÅSTE stärkas. Det krävs både effektivare arbetsformer och fler poliser om inte våld och kriminalitet ska dominera samhället.
  • Aktivt arbete för att få till stånd fler arbetstillfällen!
  • Vår kommuns skolor skall ge våra barn och ungdomar bästa möjliga start i livet!
  • Skoltrötta ungdomar måste ges en chans genom t.ex. lärlingsutbildning. Studiemotiverade ungdomar få tillgång till en modern och bra skola.
  • En tydlig satsning på äldreomsorgen. Kvalité, service o bemötande samt tillgång till tryggt boende. Sjukvård och äldreomsorg måste bli mänskligare och bättre. De äldre ska få bestämma över sitt eget boende.

Du når mig på:
anders.bengtsson@vetlanda.se